EXPERT FAQ
Ogólne
Korzyści jakie daje Ci Konsult.Expert?
Konsult.Expert oferuje Ci możliwość wideo-konsultacji z klientem w prosty, wydajny i bezpieczny sposób. Ten sposób to wirtualne miejsce spotkań przy użyciu twojego komputera. Nasza platforma daje dostęp do wideo-konsultacji, wirtualnego kalendarza, systemu płatności, usług marketingowych i tworzenia własnego bloga/vloga. Prowadzenie na swojej stronie profilowej własnego bloga lub vloga jest to najskuteczniejszy bezpłatny sposób na przyciąganie nowych klientów i na budowanie swojego wizerunku. Równolegle będziemy prowadzić kampanie reklamową bezpośrednio kierowaną do waszych potencjalnych klientów za granicą ze szczególnym naciskiem na miejsca, w których istnieje duże nagromadzenie Polaków. Dajemy Ci możliwość łączenia się z ludźmi z całego świata, którzy szukają Twojej pomocy.
Ekspert będzie mógł
  • Prowadzić wideo-konsultacje z klientami na swoim komputerze.
  • Zarządzać swoim czasem używając naszego wirtualnego kalendarza.
  • Korzystać z naszego wygodnego i bezpiecznego systemu płatności, który gwarantuje, że otrzymasz wynagrodzenie za swoje wideo-konsultacje bez zbędnego opóźnienia.
Profil
Jak mogę dołączyć do Konsult.Expert?
Jak mogę dołączyć do Konsult.Expert?
To proste. Od rozpoczęcia współpracy z Konsult.Expert dzieli Cię tylko kilka kroków
Krok 1 – zarejestruj się
Krok 2 – wybierz kim jesteś Klientem, Ekspertem czy Doradcą
Krok 3 – Wypełnij formularz i zarejestruj się. Załącz wymagane dokumenty.
Krok 4 – Zaloguj się.
Krok 5 – Poczekaj na weryfikację Twojego profilu.
Krok 6 – Możesz bez ograniczeń prowadzić konsultacje.
Czy założenie profilu jest płatne?
Założenie profilu na Konsult.Expert jest całkowicie bezpłatne.
Czego oczekujemy od naszych ekspertów?
Chcemy zapewnić naszym klientom dostęp do wykwalifikowanych ekspertów, dlatego warunkiem współpracy z nami jest posiadanie specjalistycznego wykształcenia i doświadczenia zawodowego.
Jakie dokumenty są wymagane do zweryfikowania profilu?
Potrzebujemy zweryfikować dokumenty, które będą potwierdzać Twoje wykształcenie – dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia.
Jak mogę edytować swój profil?
Aby edytować swój profil wejdź w Ustawienia (pasek zadań po lewej stronie) lub w Mój profil w prawym górnym rogu.
Jak mogę edytować swoje dane osobowe?
Aby edytować swój profil wejdź w Ustawienia (pasek zadań po lewej stronie) lub w Mój profil w prawym górnym rogu. W tym miejscu możesz wpisać dane swojej firmy, jeśli prowadzisz działalność gospodarczą.
Jak powinno wyglądać moje zdjęcie profilowe?
Musi być dobrej jakości tzn. nie może być rozmazane lub niewyraźne.
Powinno być aktualne.
Rozmiar nie może przekraczać 2MB.
Powinno być zrobione na białym tle.
Powinno być profesjonalne – jednak zdjęcia typowo legitymacyjne lub do dokumentów nie są najlepsze, bo często są sztywne i ponure. Na zdjęciu możesz być uśmiechnięty (ale nie roześmiany), mieć pogodny wyraz twarzy co będzie lepiej odbierane przez klientów.
Nie powinno być robione z „ręki”.
Nie powinno to być zdjęcie prywatne np. z wakacji.
Powinieneś mieć na sobie schludne ubranie.
Widoczna powinna być twarz i najlepiej tylko twarz (nie cała sylwetka).
Jak mogę zmienić język?
Język możesz zmienić w zakładce Mój Profil – Ustawienia – Język – Wybierz język.
Jak mogę zmienić swój adres e-mail?
Aby zmienić adres e-mail kliknij w Mój Profil a następnie w Ustawienia - Email.
Jak mogę zmienić hasło?
Aby zmienić hasło kliknij w Mój Profil a następnie w Ustawienia - Hasło.
Usługi i cennik

Wejdż w Ustawienia (pasek zadań po lewej stronie lub Mój profil - Ustawienia w prawym górnym rogu). Możesz wpisać nazwę swojej usługi (np. konsultacja psychologiczna), wpisać czas jej trwania (np. 50 minut), ustalić jej cenę i wybrać w jakiej formie się odbywa (wideo lub czat). Aby dodać usługę kliknij w zielony przycisk Dodaj usługę. Później możesz dodać kolejne usługi.

Jeśli chcesz usunąć usługę kliknij w mały “x” po prawej stronie

Czy Konsult.Expert mnie zatrudnia?
Z naszymi ekspertami współpracujemy w ramach ich własnych działalności gospodarczych lub w oparciu o umowę o dzieło.
Kontakt z klientem
Jak mogę kontaktować się z klientem?
W wypadku umówionej wizyty lub oczekującej na potwierdzenie w panelu głównym Moje Wizyty - Wybierz klienta, z którym chcesz się skontaktować - Kliknij w Potwierdzone/Oczekuje - Skontaktuj się. Wiadomość możesz napisać klikając w Wiadomości i wybrać klienta, do którego chcesz napisać. Okno wiadomości pojawi się po prawej stronie. Klikając w Historię Wizyt przy każdym kliencie, z którym konsultacja się odbyła jest przycisk Skontaktuj się.
Jak mogę wysłać plik klientowi?
W wypadku umówionej wizyty lub oczekującej na potwierdzenie w panelu głównym Moje Wizyty - Wybierz klienta, z któremu chcesz wysłać plik - Kliknij w Potwierdzone/Oczekuje - Wyślij Plik. Plik możesz wysyłać po zakończonej rozmowie. Kliknij w Historia Wizyt - wybierz klienta, któremu chcesz wysłać plik, kliknij w przycisk Więcej - Wyślij Plik.
Konsultacje – rozpoczęcie, odwołanie, przełożenie, reklamacje.
Potwierdzenie wizyty

Klient umawiając wizytę, może zaznaczyć maksymalnie trzy preferowane przez siebie terminy. Na swój adres e-mail dostaniesz powiadomienie o nowej konsultacji. Jeśli chcesz potwierdzić konsultację - kliknij w termin, który Ci odpowiada.

Potwierdzić lub odrzucić konsultację możesz także na swoim profilu. Wejdź w Panel główny. Wyświetli Ci się lista konsultacji. Kliknij w zielony guzik Potwierdź jeśli chcesz potwierdzić konsultację lub przycisk Odrzuć, jeśli chcesz ją odrzucić.

Kliknij w Opcje - jeśli chcesz wysłać wiadomośc klientowi, zobaczyć waszą wcześniejszą rozmowę, wysłać mu plik, zobaczyć wysłane pliki, zobaczyć problem lub swoje notatki.

Jak odrzucić lub przełożyć konsultację?
Wejdź w Panel Główny - Moje Wizyty i wybierz konsultację, którą chcesz odrzucić. Kliknij w Oczekuje - Anuluj. Pojawi się wtedy okno, w którym możesz napisać klientowi wiadomość z wyjaśnieniem czemu anulowałeś wizytę i zaproponować inny termin konsultacji.
Jak rozpocząć konsultację?
Wejdź w Panel Główny - Moje Wizyty i wybierz konsultację, którą chcesz rozpocząć - kliknij w Potwierdzone/Start ( opcja Start pojawia się na 10 minut przed terminem konsultacji) - Wejdź do e-roomu. Pamiętaj żeby nie kliknąć guzika ZAKOŃCZ przed faktycznym zakończeniem konsultacji. Jeśli wchodzisz do e-roomu konkretnej konsultacji przed jej rozpoczęciem, ale chcesz wrócić do Panelu Głównego - kliknij przycisk Cofnij w swojej przeglądarce.
Czy konsultacje czat są zapisywane?
Tak, są zapisywane i możesz je zobaczyć w Historii Wizyt.
Czy video – konsultacje są nagrywane?
Video – konsultacje nie są nagrywane.
Czy mogę odwołać konsultacje?
Aby odwołać konsultację wejdź w Mój profil – Moje Wizyty – Aktywne konsultacje – Wybierz konsultacje, którą chcesz odwołać – Edycja - Odwołaj Konsultację.
Po odwołaniu konsultacji możesz wysłać klientowi wiadomość z wyjaśnieniem, dlaczego odwołałeś wizytę i zaproponować mu nowy termin wizyty.
Ze względu na szacunek wobec naszych klientów, prosimy o odwoływanie konsultacji najpóźniej na 24 godziny przed zaplanowaną konsultacją.
Czy mogę przełożyć konsultacje?
Możesz przełożyć konsultację.
Aby przełożyć konsultację wejdź w Mój profil – Moje Wizyty – Aktywne konsultacje – Wybierz konsultacje, którą chcesz przełożyć – Edycja - Przełóż Konsultacje.
Po przełożeniu konsultacji możesz wysłać klientowi wiadomość z wyjaśnieniem, dlaczego przełożyłeś wizytę i zaproponować mu nowy termin wizyty.
Ze względu na szacunek wobec naszych klientów, prosimy o przekładanie konsultacji najpóźniej na 24 godziny przed zaplanowaną konsultacją.
Czy klient może dokonać reklamacji konsultacji i zażądać zwrotu pieniędzy?
Konsult.Expert jest zobowiązany do dostarczania możliwie jak najlepszych usług za pośrednictwem naszych ekspertów. Jeśli oczekiwania klienta z różnych względów nie zostały spełnione, musimy wziąć to pod uwagę. Reklamacje i zwrot kosztów są rozpatrywane indywidualnie.
Czy ekspert musi potwierdzić wizytę?
Tak, ekspert musi potwierdzić wizytę.
Próbny e-room
Możesz zapoznać się z działaniem e-roomu, nawet jeśli nie masz żadnej umówionej konsultacji. Możesz sprawdzić czy kamera i mikrofon działają.
Wejdź w Poczekalnia w prawym górnym rogu pod Moje wizyty znajduje się zielony guzik Przykładowy e-room.

W wypadku umówionej konsultacji w każdym momencie możesz wejść do e-roomu. Na 10 minut przed terminem konsultacji możesz ją rozpocząć. Pamiętaj żeby nie kliknąć guzika ZAKOŃCZ przed faktycznym zakończeniem konsultacji. Jeśli wchodzisz do e-roomu konkretnej konsultacji przed jej rozpoczęciem, ale chcesz wrócić do Panelu Głównego - kliknij przycisk Cofnij w swojej przeglądarce.
W ekranie wideo w prawym dolnym rogu jest guzik do włączenia i wyłączenia wideo oraz mikrofonu.

W trakcie konsultacji możesz wysłać klientowi pliki. Pod okienkiem czatu znajduje się guzik - Wyślij Plik. Wysłane pliki znajdują się po prawej stronie w okienku Wysłane Pliki.

W trakcie konsultacji możesz pisać Osobiste notatki. Nie zostaną one wysłane pacjentowi, są tylko do swojego wyglądu. Po zakończeniu konsultacji możesz je zobaczyć w wybranej konsultacji w Historii Wizyt - Więcej - Notatki.
Informacje o kliencie przed konsultacją
Klient ma możliwość napisania kilku słów o swoim problemie przed wizytą.

Aby zobaczyć problem klienta wejdź w Panel Główny - Moje wizyty, wybierz konsultację klienta, którego problem chcesz zobaczyć - Oczekuje/Potwierdzone - Zobacz Problem.

Klient może wypełnić ankietę o swoim zdrowiu.

Aby zobaczyć problem klienta kliknij w Panelu Głównym - Moje wizyty - wybierz konsultację klienta, którego problem chcesz zobaczyć - pod jego imieniem znajduje się przycisk - Zdrowie.
Jak odbyć konsultację?

Wejdź w Poczekalnia. Po prawej stronie znajduje się Twoja umówiona i potwierdzona konsultacja. Po kliknięciu w e-roomu znajdziesz się wirtualnym pokoju rozmowy.

Przeglądarka powinna wyświetlić komunikat z prośbą o zezwolenie na dostęp do kamery i mikrofonu (pamiętaj żeby korzystać z aktualnej przeglądarki Google Chrome lub Firefox).

Konsultacja

Aby rozpocząć potwierdzoną konsultację wejdź w e-room.

Pamiętaj żeby nie klikać przycisku ZAKOŃCZ przed końcem konsultacji

Po kliknięciu w ikonę oko - włączysz kamerę
Po kliknięciu w ikonę mikrofonu - wyłączysz mikrofon

Aby napisać osobiste notatki, kliknij w ostatnią ikonę po lewej stronie. Gdy napiszesz notatkę i klikniesz enter, zostanie ona zapisana. Możesz zminimalizować to okno i później do niego wrócić.

Aby wysłać plik, wejdź w ikonę pliku (2 od lewej strony)

Po kliknięciu w ikonę kamery konsultacja wideo zmieni się w konsultację czat

Wiadomości do klienta

Wiadomości znajdują się na panelu głównym po lewej stronie obok Salda. Wyświetla się na nich liczba nieprzeczytanych wiadomości.

W wypadku klientów, z którymi konsultacja się już odbyła, można skontaktować się z nimi wchodząc w Historię Konsultacji (pasek zadań po lewej stronie).

Dane potrzebne do rozliczeń

Aby uzupełnić dane potrzebne do rozliczeń wejdź w Ustawienia (pasek zadań po lewej stronie) lub w Mój profil w prawym górnym rogu - Dane osobiste.

Możesz tam dodać dokumenty potwierdzające wykształcenie.

Możesz zaznaczyć tam czy prowadzisz własną działalność gospodarczą czy nie i wpisać odpowiednie dane.

Pytania techniczne
Jakiego komputera i połączenia internetowego potrzebuje?
Komputer z kamerką internetową, mikrofonem i głośnikiem;
  • ● Rekomendujemy używanie słuchawek z mikrofonem, które zapewnią lepszą jakość dźwięku i przyczyniają się do większej prywatności;
  • ● Komputer z dostępem do sieci Internet, z systemem operacyjnym Microsoft Windows lub OSX;
  • ● Minimalna prędkość łącza Video: 300 kbps, Audio: 50 kbps;
  • ● Minimalna rozdzielczość ekranu to 320 x 240 pikseli;
  • ● Zainstalowana aktualna wersja przeglądarki internetowej (Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera), z włączoną obsługą aplikacji niezbędnych do poprawnego połączenia z naszym systemem.
Kalendarz
Kalendarz wizyt
Aby ustawić kalendarz wizyt wejdź w Kalendarz Wizyt po lewej stronie w pasku zadań. Następnie kliknij w Ustaw Kalendarz

Czas dostępności - ustaw na ile czasu przed wizytą klient może się umówić (3,6,12,24). Po tym czasie terminy same się kasują. Uwaga - opcja Bez ograniczeń oznacza, że klient może zapisać się nawet na 5 minut przed wizytą. Jeśli zaznaczysz tę opcję - upewnij się, że jesteś dostępny.

Tygodnie aktywne - wybierz na ile tygodni do przodu będzie wyświetlany Twój kalendarz. Minimalnie musisz ustawić kalendarz na 2 tygodnie, a maksymalnie możesz ustawić go na 22 tygodnie.

Dodawanie terminów - aby dodać nowy termin kliknij w zielony guzik Dodaj

Wpisujesz tutaj czas swojej dostępności od - do oraz zaznaczasz, które usługi oferujesz w tym dniu. Aby zapisać zmiany kliknij Zapisz. Usługi możesz edytować klikając w Edytuj Usługi w prawym górnym rogu.

Aby usunąć dany dzień z kalendarza wystarczy kliknąć w “x” - wtedy kasują się wszystkie godziny z danego dnia.

Dodawanie godzin do kalendarza
W konkretnym dniu kliknij Dodaj. Możesz dodać pojedyncze godziny np. 12:00-13:00 lub wpisać cały blok 10:00 - 20:00.

Godziny powtarzają się co tydzień. Minimalnie możesz ustawić kalendarz na 2 tygodnie do przodu a maksymalnie na 22 tygodnie. Aby to ustawić kliknij w Ile tygodni do przodu ustawiany jest kalendarz w prawym górnym rogu.
Usuwanie godzin z kalendarza
Wejdź w kalendarz wizyt. Wyświetli Ci się lista dni i godzin. Klikając w Usuń po prawej stronie usuwasz dostępny termin. W każdym momencie możesz go przywrócić klikając w Przywróć.
Urlop
Jeśli planujesz dłuższą nieobecność, możesz ją łatwo wpisać klikając w guzik Zajęte Dni w prawym górnym rogu.
Z jakim wyprzedzeniem godziny same się kasują?
Samoistnie godziny mogą kasować się z wyprzedzeniem 24, 12, 6 lub 3 godziny.
Możesz też wybrać opcję “Bez ograniczeń”, wtedy godzina kasuje się dopiero wtedy, gdy wybije.

Aby ustawić samoistne usuwanie się godzin wejdź w Okienko w prawym górnym rogu Wybierz minimalne wyprzedzenie do umówienia wizyty.
Jakiego czasowego zaangażowania oczekujemy od eksperta?
Każdy ekspert sam ustala swój czas pracy. Rekomendujemy aby każdy ekspert ustalił stałe dni i godziny, w których będzie dostępny. Z klientami możesz też się umawiać po indywidualnym ustaleniu dnia i godziny.
Strefy czasowe
Aby ustawić strefę czasową wejdź w Ustawienia (pasek zadań po lewej stronie) lub w Mój profil w prawym górnym rogu - Ustawienia konta
Różnica czasu
Część klientów pochodzi z USA i Kanady. Prosimy o uwzględnienie tego faktu w swoim grafiku w miarę możliwości.
Zaproszenia
Jak mogę zaprosić swojego klienta?
Żeby zaprosić swojego klienta w Panelu Głównym kliknij w Zaproś (w prawym górnym rogu) - Zaproś Klienta - wpisz adres e-mail swojego klienta - Wyślij.
Jak mogę zaprosić innego eksperta do współpracy z Konsult.Expert?
Żeby zaprosić innego eksperta do współpracy z Konsult.Expert w Panelu Głównym kliknij w Zaproś (w prawym górnym rogu) - Zaproś Experta- wpisz adres e-mail znajomego eksperta - Wyślij.
Prywatność i bezpieczeństwo
Jak chronicie moją prywatność?
Twoja prywatność i bezpieczeństwo to dla nas priorytet. Nasza technologia jest zgodna ze standardami HIPAA. Wszystkie wiadomości są szyfrowane na serwerach, a cała komunikacja między naszym oprogramowaniem i serwerami jest szyfrowana.
Rozliczenia
Co zrobić żeby się rozliczyć?
Kliknij w Mój Portfel - Wypłać - uzupełnij poprawnie dane - kliknij Zlecenie.