EXPERT FAQ
General
Who we are and what benefits does Kunsult.Expert give you?
Konsult.Expert offers you the possibility of video-consultation with a customer in an easy, efficient and safe way. Host a virtual meeting place using your computer. Our platform gives you access to video-consultations, a virtual calendar, payment system, marketing services and a tool to create your own blog/vlog. Blogging or vlogging on your own website is the most effective and free method to attract new customers and to build your reputation. In tandem, we will lead a marketing campaign aimed directly at your potential clients abroad, focused on places that accommodate large amounts of Polish expats. We give you a chance to connect with people from all over the world looking for your help. Konsult.Expert offers you the possibility of video-consultation with a customer in an easy, efficient and safe way. Host a virtual meeting place using your computer. Our platform gives you access to video-consultations, a virtual calendar, payment system, marketing services and a tool to create your own blog/vlog. Blogging or vlogging on your own website is the most effective and free method to attract new customers and to build your reputation. In tandem, we will lead a marketing campaign aimed directly at your potential clients abroad, focused on places that accommodate large amounts of Polish expats. We give you a chance to connect with people from all over the world looking for your help.
What we do for you
  • Video Conferencing
  • Payment Processing
  • Marketing Services
  • Time Management
  • Client Management
  • Expert Network
Profile
How can I join Konsult.Expert?
Joining is a simple process, there are only a few steps between you and your collaboration with Konsult.Expert
Step 1 - Register now
Step 2 - Choose whether you are a Patient, Expert or Advisor
Step 3 - Fill out the form and register. Upload the required documents.
Step 4 - Log in
Step 5 - Wait for your profile verification confirmation
Step 6 - Provide limitless online consultations.
Do I have to pay to create a profile?
No, creating a profile is completely free.
What do we expect from our experts?
We strive to provide access to qualified and professional experts for our clients. Consequently you have to hold a valid university diploma and professional experience.
What kind of documents are required to verify my profile?
Diplomas and certificates confirming your degrees/education.
How do I edit my profile?
Aby edytować swój profil wejdź w Ustawienia (pasek zadań po lewej stronie) lub w Mój profil w prawym górnym rogu.
Jak mogę edytować swoje dane osobowe?
Aby edytować swój profil wejdź w Ustawienia (pasek zadań po lewej stronie) lub w Mój profil w prawym górnym rogu. W tym miejscu możesz wpisać dane swojej firmy, jeśli prowadzisz działalność gospodarczą.
How should my profile picture look like?
High quality photograph - It can’t be blurry or unclear
It should be a recent picture
It can’t be a “selfie” or self portrait type picture
It shouldn’t be an informal or personal picture (ex. Vacation picture)
You should be dressed in formal, business or business casual attire
Your face should be clearly visible, Head-and-shoulders, or head-to-waist photo
How can I change the operating language of the website?
You can change the language by going to “My profile” - Settings - Language - Choose Language
Jak mogę zmienić swój adres e-mail?
Aby zmienić adres e-mail kliknij w Mój Profil a następnie w Ustawienia - Email.
Jak mogę zmienić hasło?
Aby zmienić hasło kliknij w Mój Profil a następnie w Ustawienia - Hasło.
Usługi i cennik

Wejdż w Ustawienia (pasek zadań po lewej stronie lub Mój profil - Ustawienia w prawym górnym rogu). Możesz wpisać nazwę swojej usługi (np. konsultacja psychologiczna), wpisać czas jej trwania (np. 50 minut), ustalić jej cenę i wybrać w jakiej formie się odbywa (wideo lub czat). Aby dodać usługę kliknij w zielony przycisk Dodaj usługę. Później możesz dodać kolejne usługi.

Jeśli chcesz usunąć usługę kliknij w mały “x” po prawej stronie

Is Konsult.Expert hiring me?
We sign a written agreement with our experts or advisors of cooperation under their own businesses.
Contact with the client
How can I contact the client?
Expert can send files and messages to customers. They are stored in system’s memory. To send a message to the customer, go to Messages and pick the client that you would like to message to and then click “send the message” or during an active consultation pick the customer that you would like to contact, then click Edit - Send the message.
How can I send a file to the client?
During an active consultation - by clicking “send file” in the chat window.
You can also send a file by going to Messages bookmark and selecting the client that you want to send the file to and then click “send file”
Consultations - start, cancellation, rescheduling, complaints.
Potwierdzenie wizyty

Klient umawiając wizytę, może zaznaczyć maksymalnie trzy preferowane przez siebie terminy. Na swój adres e-mail dostaniesz powiadomienie o nowej konsultacji. Jeśli chcesz potwierdzić konsultację - kliknij w termin, który Ci odpowiada.

Potwierdzić lub odrzucić konsultację możesz także na swoim profilu. Wejdź w Panel główny. Wyświetli Ci się lista konsultacji. Kliknij w zielony guzik Potwierdź jeśli chcesz potwierdzić konsultację lub przycisk Odrzuć, jeśli chcesz ją odrzucić.

Kliknij w Opcje - jeśli chcesz wysłać wiadomośc klientowi, zobaczyć waszą wcześniejszą rozmowę, wysłać mu plik, zobaczyć wysłane pliki, zobaczyć problem lub swoje notatki.

Jak odrzucić lub przełożyć konsultację?
Wejdź w Panel Główny - Moje Wizyty i wybierz konsultację, którą chcesz odrzucić. Kliknij w Oczekuje - Anuluj. Pojawi się wtedy okno, w którym możesz napisać klientowi wiadomość z wyjaśnieniem czemu anulowałeś wizytę i zaproponować inny termin konsultacji.
How to start a consultation?
To begin, click “My visits” - Active consultations - choose the consultation that you would like to start and click Konsult now.
Czy konsultacje czat są zapisywane?
Tak, są zapisywane i możesz je zobaczyć w Historii Wizyt.
Are video-consultations recorded?
Video-consultations are NOT recorded to ensure your privacy.
Can I cancel the consultation?
You can cancel your consultation.
To cancel the consultation go to “My profile” - My appointments - Active consultations - Select the consultation that you would like to cancel - Edit - Cancel the appointment.After the cancellation you can send a message to the client with an explanation and propose a different deadline. You must cancel consultations a minimum of 24 hours in advance out of respect to the clients.
Can I reschedule the consultation?
Yes, it is possible to reschedule consultations.
To reschedule a consultation go to “My profile” - My appointments - Active consultations - Select the consultation that you would like to reschedule- Edit - reschedule consultation.After postponing the consultation you should send a message to your client with an explanation as to why the appointment was postponed and propose an alternate time. Out of respect for our clients, you must postpone or reschedule an appointment a minimum of 24 hours in advance.
Can a client lodge a complaint and demand a refund after a consultation?
Konsult.Expert strives to provide the best services to our clients through our experts. If our client’s expectations are not met we are obliged to review their complaint and decide on a course of action. Complaints and refunds are considered on a case by case basis.
Does the expert have to confirm the appointment?
Yes. When a customer signs up for an appointment with you, it is your duty to confirm it within 24 hours. To confirm the visit go to “My profile” - My appointments - Active consultations - select a consultation - confirm or cancel the appointment.
We send a reminder to our experts to confirm or cancel the appointment. If an expert does not confirm the appointment within 24 hours, it will be canceled automatically.
Próbny e-room
Możesz zapoznać się z działaniem e-roomu, nawet jeśli nie masz żadnej umówionej konsultacji. Możesz sprawdzić czy kamera i mikrofon działają.
Wejdź w Poczekalnia w prawym górnym rogu pod Moje wizyty znajduje się zielony guzik Przykładowy e-room.

W wypadku umówionej konsultacji w każdym momencie możesz wejść do e-roomu. Na 10 minut przed terminem konsultacji możesz ją rozpocząć. Pamiętaj żeby nie kliknąć guzika ZAKOŃCZ przed faktycznym zakończeniem konsultacji. Jeśli wchodzisz do e-roomu konkretnej konsultacji przed jej rozpoczęciem, ale chcesz wrócić do Panelu Głównego - kliknij przycisk Cofnij w swojej przeglądarce.
W ekranie wideo w prawym dolnym rogu jest guzik do włączenia i wyłączenia wideo oraz mikrofonu.

W trakcie konsultacji możesz wysłać klientowi pliki. Pod okienkiem czatu znajduje się guzik - Wyślij Plik. Wysłane pliki znajdują się po prawej stronie w okienku Wysłane Pliki.

W trakcie konsultacji możesz pisać Osobiste notatki. Nie zostaną one wysłane pacjentowi, są tylko do swojego wyglądu. Po zakończeniu konsultacji możesz je zobaczyć w wybranej konsultacji w Historii Wizyt - Więcej - Notatki.
Informacje o kliencie przed konsultacją
Klient ma możliwość napisania kilku słów o swoim problemie przed wizytą.

Aby zobaczyć problem klienta wejdź w Panel Główny - Moje wizyty, wybierz konsultację klienta, którego problem chcesz zobaczyć - Oczekuje/Potwierdzone - Zobacz Problem.

Klient może wypełnić ankietę o swoim zdrowiu.

Aby zobaczyć problem klienta kliknij w Panelu Głównym - Moje wizyty - wybierz konsultację klienta, którego problem chcesz zobaczyć - pod jego imieniem znajduje się przycisk - Zdrowie.
Jak odbyć konsultację?

Wejdź w Poczekalnia. Po prawej stronie znajduje się Twoja umówiona i potwierdzona konsultacja. Po kliknięciu w e-roomu znajdziesz się wirtualnym pokoju rozmowy.

Przeglądarka powinna wyświetlić komunikat z prośbą o zezwolenie na dostęp do kamery i mikrofonu (pamiętaj żeby korzystać z aktualnej przeglądarki Google Chrome lub Firefox).

Konsultacja

Aby rozpocząć potwierdzoną konsultację wejdź w e-room.

Pamiętaj żeby nie klikać przycisku ZAKOŃCZ przed końcem konsultacji

Po kliknięciu w ikonę oko - włączysz kamerę
Po kliknięciu w ikonę mikrofonu - wyłączysz mikrofon

Aby napisać osobiste notatki, kliknij w ostatnią ikonę po lewej stronie. Gdy napiszesz notatkę i klikniesz enter, zostanie ona zapisana. Możesz zminimalizować to okno i później do niego wrócić.

Aby wysłać plik, wejdź w ikonę pliku (2 od lewej strony)

Po kliknięciu w ikonę kamery konsultacja wideo zmieni się w konsultację czat

Wiadomości do klienta

Wiadomości znajdują się na panelu głównym po lewej stronie obok Salda. Wyświetla się na nich liczba nieprzeczytanych wiadomości.

W wypadku klientów, z którymi konsultacja się już odbyła, można skontaktować się z nimi wchodząc w Historię Konsultacji (pasek zadań po lewej stronie).

Dane potrzebne do rozliczeń

Aby uzupełnić dane potrzebne do rozliczeń wejdź w Ustawienia (pasek zadań po lewej stronie) lub w Mój profil w prawym górnym rogu - Dane osobiste.

Możesz tam dodać dokumenty potwierdzające wykształcenie.

Możesz zaznaczyć tam czy prowadzisz własną działalność gospodarczą czy nie i wpisać odpowiednie dane.

Samodzielne umawianie wizyt

Ekspert może samodzielnie umówić wizytę z klientami, którzy byli przez niego zaproszeni do korzystania z platformy i z klientami, którzy mieli już konsultacje na platformie.

Aby umówić wizytę:
Wejdź w Umów wizytę w pasku zadań po lewej stronie.

  • Wybierz klienta, którego chcesz umówić
  • Wybierz rodzaj konsultacji (usługi wyświetlają się w takiej kolejności, jak są zapisane w Ustawieniach - Usługi i Cennik)
  • Wybierz odpowiedni dzień i godzinę w kalendarzu
  • Sprawdź czy wszystko się zgadza i kliknij Zatwierdź
Umówiona konsultacja pojawia się na Panelu Głównym klienta - musi ją opłacić. Gdy klient opłaci konsultacje dostaniesz powiadomienie na swój adres e-mail. Musisz wtedy ostatecznie potwierdzić konsultację i konsultacja staje się aktywna.

Technical questions
What kind of computer and internet connection do I need?
You can use any computer that has an Internet browser installed. We recommend Google Chrome, Firefox or Safari.
You will also need a working microphone and a camera in order to communicate with your clients. If these are not built into your hardware (ex. Laptop with a built in mic and camera), you may need to purchase them separately.
Calendar
Appointments Calendar
Aby ustawić kalendarz wizyt wejdź w Kalendarz Wizyt po lewej stronie w pasku zadań. Następnie kliknij w Ustaw Kalendarz

Czas dostępności - ustaw na ile czasu przed wizytą klient może się umówić (3,6,12,24). Po tym czasie terminy same się kasują. Uwaga - opcja Bez ograniczeń oznacza, że klient może zapisać się nawet na 5 minut przed wizytą. Jeśli zaznaczysz tę opcję - upewnij się, że jesteś dostępny.

Tygodnie aktywne - wybierz na ile tygodni do przodu będzie wyświetlany Twój kalendarz. Minimalnie musisz ustawić kalendarz na 2 tygodnie, a maksymalnie możesz ustawić go na 22 tygodnie.

Dodawanie terminów - aby dodać nowy termin kliknij w zielony guzik Dodaj

Wpisujesz tutaj czas swojej dostępności od - do oraz zaznaczasz, które usługi oferujesz w tym dniu. Aby zapisać zmiany kliknij Zapisz. Usługi możesz edytować klikając w Edytuj Usługi w prawym górnym rogu.

Aby usunąć dany dzień z kalendarza wystarczy kliknąć w “x” - wtedy kasują się wszystkie godziny z danego dnia.

Dodawanie godzin do kalendarza
W konkretnym dniu kliknij Dodaj. Możesz dodać pojedyncze godziny np. 12:00-13:00 lub wpisać cały blok 10:00 - 20:00.

Godziny powtarzają się co tydzień. Minimalnie możesz ustawić kalendarz na 2 tygodnie do przodu a maksymalnie na 22 tygodnie. Aby to ustawić kliknij w Ile tygodni do przodu ustawiany jest kalendarz w prawym górnym rogu.
Usuwanie godzin z kalendarza
Wejdź w kalendarz wizyt. Wyświetli Ci się lista dni i godzin. Klikając w Usuń po prawej stronie usuwasz dostępny termin. W każdym momencie możesz go przywrócić klikając w Przywróć.
Urlop
Jeśli planujesz dłuższą nieobecność, możesz ją łatwo wpisać klikając w guzik Zajęte Dni w prawym górnym rogu.
Z jakim wyprzedzeniem godziny same się kasują?
Samoistnie godziny mogą kasować się z wyprzedzeniem 24, 12, 6 lub 3 godziny.
Możesz też wybrać opcję “Bez ograniczeń”, wtedy godzina kasuje się dopiero wtedy, gdy wybije.

Aby ustawić samoistne usuwanie się godzin wejdź w Okienko w prawym górnym rogu Wybierz minimalne wyprzedzenie do umówienia wizyty.
What time commitments do we expect from experts?
Each expert establishes his own work time. We recommend that each expert set aside a permanent array of days and hours at which they can provide consultations online.
You may also choose to set appointments on a case by case basis with your existing clients at your previously agreed upon time.
Time zones
Aby ustawić strefę czasową wejdź w Ustawienia (pasek zadań po lewej stronie) lub w Mój profil w prawym górnym rogu - Ustawienia konta
Różnica czasu
Część klientów pochodzi z USA i Kanady. Prosimy o uwzględnienie tego faktu w swoim grafiku w miarę możliwości.
Referrals
How do I report my client?
You must send them your referral link. Enter the Referrals tab to send the link. You earn more by bringing in your clients.
How can I invite other eXperts to work with Konsult.Expert?
You can invite other experts to work with Konsult.Expert by sending them a referral link. Enter the Referrals tab to send the link. You will earn a bonus if your colleague starts working with us.
Privacy
How do you protect my privacy?
Your privacy and security is our priority. Information about you and your data is confidential. Our technology is in compliance with HIPAA standards. All messages are encrypted on the server, and all communications between our software and servers is encrypted.
Rozliczenia
Co zrobić żeby się rozliczyć?
Rozliczenie jest miesięczne. Dokonuje się automatycznie, do siódmego dnia każdego miesiąca.