ZDROWE ODŻYWIANIE W PRACY




01 mar , Anna Soliwoda
Tagi:


Środowisko biurowe charakteryzuje się mało aktywnym trybem życia. Często ze względu na brak czasu i nieregularny plan dnia pomijamy posiłki, jemy w pośpiechu, sięgamy po niezdrowe przekąski lub kupujemy gotową, przetworzoną żywność w okolicznych sklepach i restauracjach. Takie nieprawidłowe nawyki połączone z siedzącą pracą oraz niską aktywnością fizyczną mają wpływ w perspektywie czasu na nasze zdrowie powodując liczne problemy zdrowotne, gorsze samopoczucie i spadki poziomu energii w ciągu dnia.

Jeżeli chcesz uniknąć takiego scenariusza skonsultuj się z DIETETYKIEM, aby szczegółowo omówić Twoją sytuację zdrowotną, obecny sposób odżywiania oraz styl życia.  Podczas konsultacji dowiesz się jak prawidłowo się odżywiać, dostaniesz wskazówki i zalecenia żywieniowe, które bez wątpienia pomogą w utrzymaniu zdrowej diety na co dzień. Wspólnie ustalicie nowy program odżywiania, który będzie dostosowany do indywidualnych parametrów antropometrycznych, zdrowotnych, aktywności fizycznej oraz uwzględni preferencje żywieniowe i kulinarne.

Poznaj kilka faktów o zdrowym odżywianiu w pracy i propozycje posiłków, które doskonale sprawdzą się podczas intensywnego planu dnia:

 

Zdrowe jedzenie do pracy

 

Gdy przygotowujesz posiłki samemu dbasz nie tylko o regularne i pełnowartościowe odżywianie, masz też wpływ na jakość i dobór żywności, którą spożywasz.  Zabieranie i przygotowywanie posiłków w domu dzień wcześniej powinno stać się dla nas nawykiem, który pozwoli wam w pełni utrzymać zdrowy sposób odżywiania i decydować o składzie spożywanych posiłków.

 

Zdrowa dieta = większa produktywnosć

 

Warto pamiętać, że zdrowe odżywianie przekłada się też bezpośrednio na jakość naszej pracy. Badania przeprowadzone przez Health Enhancement Research Organization (HERO), Brigham Young University i Center for Health Research w Healthways pokazały, że pracownicy, którzy regularnie jedzą zdrowe posiłki osiągali o 25% większą wydajność w pracy.

 

Regularne dostarczenie energii z pożywienia

 

Praca mózgu opiera się głównie na glukozie, więc w okresie wzmożonej, intensywnej pracy umysłowej, bardzo ważne jest to, żeby tą glukozę dostarczać regularnie. Spadek poziomu glukozy powoduje odczucie osłabienia i dekoncentracji. To sygnał dla organizmu, że powinniśmy sięgnąć po posiłek lub przekąskę, w której zawarte będą cukry proste stanowiące „szybkie” źródło energii. Doskonałym rozwiązaniem będzie spożycie świeżych lub suszonych owoców, które to są cennym źródłem witamin i minerałów, które mają wpływ na usprawnienie pracy mózgu.

 

Biurowe inspiracje jedzeniowe

 

Zmiana nawyków żywieniowych nie zawsze wiąże się z kulinarną rewolucją. Tym bardziej, że na rynku dostępnych jest coraz więcej gotowych dań, które są w pełni zdrowe i zbilansowane. Poniżej nasze propozycje posiłków, które można łatwo i szybko przygotować w domu i zabrać do pracy lub po prostu kupić w osiedlowym sklepie spożywczym:

świeże owoce lub warzywa – jabłko, gruszka, banan lub kilka pokrojonych marchewek, papryki, czy ogórka z dodatkiem pasty warzywnej lub hummus pozwoli Ci zaspokoić biurowy głód

koktajle owocowe – to idealny pomysł na szybki posiłek do pracy - wystarczy, że zmiksujesz ulubione owoce (świeże lub mrożone) z jogurtem, maślanką lub ulubionym mlekiem roślinnym.

sałatki z warzywami lub owocami – przygotuj je rano, aby zachowały swój smak i świeżość: wybierz ulubione warzywa i owoce, wymieszaj z sałatą, dressingiem lub sosem, na koniec posyp orzechami lub nasionami

lunchbox z kaszy, mięsa i warzyw – wystarczy nastawić kaszę, a w czasie jej gotowania udusić mięso i warzywa, doprawić do smaku ulubionymi przyprawami i pyszny, zdrowy obiad do pracy gotowy. 



Autor
Anna Soliwoda
Zobacz profil

KONSULT.EXPERT
TWÓJ OSOBISTY
SPECJALISTA ONLINE

najnowsze artykuły