Psycholog dla firm - najpoważniejsze wady (i co zrobić w zamian)




11 sty , Paulina Pawełczyk
Tagi: Depresja, Zaburzenia związane ze stresem,


Psycholog w firmie to nadal niszowe rozwiązanie, ale coraz bardziej zyskujące na popularności. Dostęp do psychologa dla pracowników niesie wymierne korzyści - chociażby możliwość porozmawiania o problemach i radzeniu sobie ze stresem.

W efekcie wzrasta produktywność takiego pracownika, co dla firmy bezpośrednio przekłada się na zwiększone zyski.

Dostęp do psychologa jest jedną z najlepszych wartości dodanych jakie może zapewnić firma, ponieważ korzyści są wymierne dla dwóch stron. 

 

Niestety nie ma róży bez kolców, dlatego istnieją również wady psychologa firmowego.

 

Na przykład?

 

  • Brak poczucia anonimowości wśród pracowników.

Cały czas w Polsce „chodzenie do psychologa” jest negatywnie kojarzone i wiele osób chciałoby pozostać anonimowymi. Strach że koledzy z pracy dowiedzą się o tym skutecznie zniechęca potencjalnych zainteresowanych.

 

 

  • Brak specjalizacji psychologa.

Jeden psycholog specjalizujący się w problemach w związku, w depresji czy wypaleniu zawodowym? Ciężko jest być dobrym we wszystkim, dlatego jedna osoba nie jest w stanie zapewnić pełnej opieki dopasowanej do indywidualnego pracownika.

 

  • Brak dostatecznego poinformowania pracowników.

To trochę dziwne, ale niestety dosyć popularne. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że ich firma wykupiła dla pracowników usługi psychologiczne i mogą z tego skorzystać. Tutaj problem polega nieodpowiednim poinformowaniu pracowników.

 

 

Co można zrobić w zamian?

 

  • Problem anonimowości najlepiej jest zastąpić aplikacją do czatu oraz konsultacjami online, które można prowadzić z dowolnego miejsca. Nikt nie musi wiedzieć, że uczęszcza się do psychologa.

 

  • Problem specjalizacji psychologów można rozwiązać, dając dostęp do wielu specjalistów w ramach jednego pakietu oraz każdemu pracownikowi proponować profesjonalnego doradcę, który wybierze odpowiednią osobę dla niego.

 

  • Brak dostatecznego poinformowania pracowników to łatwy do rozwiązania problem, bo wystarczy postawić na edukację i zapewnić im krótkie filmiki instruktażowe, webinary i biuletyny.

 

 

Wszystko to zostało gruntownie przemyślane przez KonsultExpert i rozwiązane w prostym oraz eleganckim pakiecie, który daje pracownikom spersonalizowany wybór psychologów w anonimowy sposób. 

Zadbaliśmy też, żeby cena dla pracodawcy była atrakcyjna i cała inwestycja szybko się zwracała w postaci zwiększonych zysków dla firmy. 


Zapraszamy do kontaktu i porozmawianiu o szczegółach:

Daniel Mikołajczyk

tel: 533 337 890

e-mail daniel@konsult.expert

 



Autor
Paulina Pawełczyk
Zobacz profil

KONSULT.EXPERT
TWÓJ OSOBISTY
SPECJALISTA ONLINE

najnowsze artykuły