3 największe problemy we współczesnym call center




24 gru , Piotr Deptuch
Tagi: Ostra reakcja na stres, Kryzys zawodowy,


Gwałtowny rozwój call center to wynik ogromnego zapotrzebowania firm na rozbudowaną obsługę Klienta. Infolinie lub działy zajmujące się sprzedażą usług są na chwilę obecną niezastąpione, a wiele firm wynajmuje nawet zewnętrznych podwykonawców. Dzięki temu koszty się zmniejszają, ponieważ nie ma potrzeby zatrudniania dodatkowych osób w firmie.


Niestety call center to nie tylko ogromne możliwości biznesowe, ale także sporo problemów, które dotyczą zarówno pracodawców jak i pracowników. To system naczyń połączonych, bo kiedy pracownik nie jest produktywny, dla pracodawcy to bezpośrednia strata. Natomiast jeżeli wyniki finansowe firmy są niezadowalające, traci na tym również pracownik.

 

Większości problemów w call center można zaradzić, ponieważ w dużej mierze wypływają z psychologii człowieka.


Przez miesiąc pracowałem w call center, ponieważ chciałem się nauczyć technik sprzedaży. Jednocześnie bacznie badałem sytuację oraz rozmawiałem z innymi ludźmi. Pozwoliło mi to wyodrębnić 3 główne problemy, które niestety się nagminnie powtarzają.

 

  1. Wypalenie zawodowe

    Podczas moich rozmów, ludzie z call center często narzekali, że praca im się nudzi i nie daje możliwości rozwoju. Przyznają, że pracują wyłącznie dla pieniędzy.

     
  2. Duża rotacja pracowników

    To dla firm call center jeden z największych problemów, ponieważ każdy nowy pracownik oznacza dodatkowy koszt przeznaczony na jego wyszkolenie. 
     
  3. Bardzo duży stres

    Sam byłem świadkiem jak jednej z osób przy wszystkich podziękowano za współpracę. Takie sytuacje nie wpływają pozytywnie na środowisko pracy i oznaczają wysoki poziom stresu u pracowników. 

    Wbrew opiniom niektórych ludzi, stres wcale nie wpływa pozytywnie na produktywność. Jest dokładnie odwrotnie. Zrelaksowani i zadowoleni z pracy ludzie przynoszą firmie największe zyski. Należy dbać, żeby poziom stresu sukcesywnie obniżać, ponieważ to bezpośrednio przekłada się na większe zarobki firmy.

 

 

Jak skutecznie rozwiązać te 3 najpoważniejsze problemy?

 

Wszystkie powyższe problemy są ze sobą powiązane i łączy je element ludzkiej psychologii. Każdy z nas ma potrzebę bycia docenionym, zauważonym a ich praca powinna dawać satysfakcję. Dzięki temu można znacznie ograniczyć wypalenie zawodowe, rotację pracowników oraz zredukować stres w firmie do minimum.

Na zachodzie wiele firm call center korzysta z powodzeniem z usług psychologów, którzy są w stanie te problemy zminimalizować i zwiększyć produktywność pracowników. Jest to znacznie bardziej opłacalne niż pozwalanie na tak dużą rotację i szkolenie nowych osób. Lepiej jest posiadać ludzi doświadczonych, z dużym stażem niż ciągle zmieniać personel. 

Naprzeciw rozwiązaniu tych problemów wychodzi KonsultExpert.pl, ponieważ zrzeszamy wysoko wykwalifikowanych psychologów, którzy potrafią zmniejszyć rotację pracowników, zminimalizować ryzyko wypalenia zawodowego oraz zredukować ich stres.
A jednocześnie są w stanie zwiększyć ich skuteczność, produktywność oraz motywację.

Magia?

Nie, psychologia :)


Posiadamy bardzo wysoką jakość usług przy jednoczesnym zachowaniu przystępnych cen, na które może pozwolić sobie dla większość przedsiębiorców.


Każda firma jest inna, dlatego KonsultExpert.pl jest w stanie stworzyć propozycję uszytą idealnie na miarę firmy.

Dlatego zapraszamy serdecznie do kontaktu z Danielem Mikołajczykiem:

+48 533-337-890

 

 



Autor
Piotr Deptuch
Zobacz profil

KONSULT.EXPERT
TWÓJ OSOBISTY
SPECJALISTA ONLINE

najnowsze artykuły